PM-International familjen: Alla blickar på Sverige

PM International
Maj
20

Vårt svenska dotterbolags anda i ABBA-tappning

Vi frågade 100 personer: Nyckelord Sverige - vad tänker du på först? Bland de flesta svaren fanns: ABBA (naturligtvis, vem tänker inte omedelbart på svenska SuperTrouper gruppen?) Och IKEA (och självklart räknas inte bara möblerna in här, utan även maten). Men hallå, det finns mycket mer bakom de "svenska gardinerna" än bara mamma mia och vackra levande. Sverige ligger i framkant när det gäller levnadsstandard, demokrati, utbildning, sociala framsteg, handel och mycket mer.

1. Take a chance on me

Sverige betraktas också som världens mest hälsomedvetna land. Följaktligen är det en mycket attraktiv marknad för kosttillskott och andra näringsrelaterade produkter. Detta innebär att PM-International har en enorm potential. Samtidigt innebär det också att man måste tåla en otroligt konkurrenskraftig marknad. När allt kommer omkring har andra också erkänt denna affärsmöjlighet men PM tog chansen och kunde lyckas behålla sin position.

 

2. Gimme Gimme…

... ett problem och jag ger dig en lösning. När Gabriel Callert grundade PM-Sweden i södra Sverige 2002 hade han verkligen en stor förebild. Först nyligen, i anledning av 25-årsjubileumet för PM-International, avslöjade Gabriel hemligheten bakom företagets enorma framgång:

”Jag har arbetat med Rolf Sorg i 16 år nu. Det är verkligen intressant att arbeta med en sådan man. Oavsett vilka hinder jag stöter på, har Rolf stött på dem ett 10 tal gånger förut. Det finns inga ursäkter, det finns bara lösningar och om du är lösningsorienterad hittar du alltid ett sätt. Det är exakt det som bär PM-International längre och längre framåt och det är exakt det som kommer att driva oss vidare under kommande 25 år. ”

Om man av detta drar slutsatsen att lösningarna på alla problem får företaget att växa, är vi mycket nöjda med alla problem. Uppenbarligen har PM-Sweden redan löst tillräckligt många problem. Hur undrar du kanske? Helt enkelt för att det är framgångsrikt. De har varit medlem i Direct Selling Association i många år. Gabriel Callert är till och med en av verkställande direktörerna och det är inte allt: omsättningen i Sverige står för cirka 300 miljoner euro av direktförsäljningen och av alla direktförsäljningsföretag i Sverige är PM det största. Fortsätt så!

 

3. The winner takes it all

Tillsammans med Ann-Louise Gunnarsson, leder Gabriel Callert ett team med 11 hårt arbetande och engagerade människor. De arbetar tätt tillsammans så att allt går smidigt och det är exakt vad det gör eftersom affärerna har blomstrat länge! PM-Sweden skickar cirka 40 ton produkter till kunder varje månad. Det är den mest effektiva filialen i PM-gruppen och det är därför ingen överraskning att det kan dekoreras med många fina utmärkelser. Sedan 2010 har de erkänts som ett Superföretag av Veckans affärer varje år. 2013 fick Gabriel och hans besättning Gasell Award från Dagens Industri och sedan 2011 har de AAA-kredit. Så tillåt en sista klichéjämförelse - alla medlemmar i detta team är utan tvekan riktiga SuperTroupers. Vi är glada över att ha er som en del av vår PM-familj.

 

Kommentera

Kommentera


  • Föregående
    Jürgen Bruckner – från noll till hundra
  • Nästa
    PM We Care stödjer livsförändrande ögonoperationer i Benin, Västafrika.