PM-International donerar över 1 miljon euro till barn

PM International
Dec
16

Tillsammans med World Vision har PM-International AG stöttat barn över hela världen i 17 år. Den årliga donationen till hjälp-, utvecklingsorganisationen uppgår till 1,08 miljoner euro det kommande året. Som den största företagssponsorn för World Vision använder PM-International donationen för att stödja 3000 sponsrade barn, deras familjer och samhällen runt om i världen, inklusive Indien, Peru, och från och med 2021, även Zimbabwe.

Christoph Waffenschmidt, VD för World Vision Germany eV, mottog donationen under ett virtuellt evenemang: “Vi är stolta och tacksamma över att PM-International aktivt har stöttat oss i så många år. Med årets rekorddonation kan vi positivt påverka livet och utvecklingen av många barn över hela världen och erbjuda dem en bättre, hälsosammare och mer möjlighetsfylld framtid. ”

PM-International Charity Ambassador Vicki Sorg tackade alla PM-International Teampartners och kunder för deras stora stöd och lojalitet: “Tack vare er fantastiska hjälp kan vi överlämna en otrolig donationssumma till World Vision i år, som kommer att användas i de regioner där det behövs mest. Vårt dagliga arbete har en direkt inverkan på våra sponsrade barns liv och alla sorters stöd gör skillnad.”

Stöd till cirka 24 000 människor i Zimbabwe

PM-International är den enda företagssponsorn för World Vision, som sponsrar regionala utvecklingsprojekt i sin helhet. Dessa långsiktiga regionala utvecklingsprojekt, som varar cirka 15 år, genomförs i samarbete med lokalbefolkningen. 2021 kommer PM-International att ta över sponsringen av ett tredje regionalt utvecklingsprojekt i det inlåsta sydafrikanska landet Zimbabwe. PM-International stödjer utvecklingsprojektet i sydvästra Tshitshi Madabe genom att sponsra mer än 700 barn. Lokala utvecklingsåtgärder kommer att fokusera på tillgång till dricksvatten, sanitetsanläggningar och hygienutbildningar. Cirka 24 000 personer i regionen kommer att dra nytta av detta program.

Perspektiv: 10 000 sponsrade barn

Under de senaste 27 åren har PM-International donerat totalt över 6 miljoner euro till välgörenhet. Varje FitLine-produkt som säljs ger barnen “one hour life”. När företaget växer ökar också antalet sponsrade barn. Familjeföretaget har satt sig som mål att öka det totala antalet sponsrade barn till 10.000.

 

Se video:

 

https://www.youtube.com/watch?v=CZ0nZPEwAho&feature=youtu.be

 

https://www.youtube.com/watch?v=YSu6YNUAvNQ&feature=youtu.be

 

Kommentera

Kommentera


  • Föregående
    Hur man kommer tillbaka på rätt spår efter julhelgen
  • Nästa
    Alexander Plath om motivation och framgång